Rodzaj wsparcia: terapia zajęciowa.
Forma wsparcia: rękodzieło.
– I –
Metody pracy: zajęcia indywidualne i grupowe- pogadanka, pokaz, instruktaż stanowiskowy, zajęcia praktyczne, udział w konkursach i wystawach :
- Plastyczne:
A. Papieroplastyka
B. Scrapbooking
C. Kaletnictwo
D. Embossing
E. Ceramika artystyczna
F. Witraż
Cele / zadania:
- Rozwój aktywności twórczej poprzez wykorzystanie różnych technik plastycznych, tworzenie wystaw, tematyczne dekorowanie pomieszczeń ośrodka .
- Rozwój zdolności manualnych i koordynacji wzrokowo ruchowej.
- Rozwój u uczestników ich cech charakteru tj. silnej woli , kreatywności, systematyczności a przede wszystkim wiary we własne siły.
- Pobudzenie wyobraźni. 5. Udoskonalenie u uczestników poczucia odpowiedzialności za powierzone zadanie i stanowisko pracy oraz umiejętności gospodarowania materiałem.
EFEKTY:
Uczestnicy zdobędą umiejętności przydatne w życiu codziennym, nauczą się czynności potrzebnych przy czynnościach zawodowych a także nauczą się estetyki, staranności przy wykonywaniu pracy ,umiejętności gospodarowania materiałem, poprawi się ich sprawność w zakresie motoryki małej oraz koncentracja uwagi. Uczestnicy poznają nowe metody pracy. Poprzez wystawy z rękodzieła artystycznego będą mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności co wpłynie pozytywnie na samoocenę każdego uczestnika zajęć.
Ceramika:
Pozostałe zajęcia z rękodzieła
– II-
Metody pracy: stolarsko-rzeźbiarskie oraz majsterkowanie.
Cele / zadania:
- Rozwój aktywności twórczej i orientacji przestrzennej. 2.
- Rozwój zdolności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- Uczenie się świadomego, planowanego oraz oszczędnego działania w pracy z narzędziami do naprawy uszkodzonego sprzętu oraz materiałami.
- Podnoszenie zaradności życiowej.
- Kształtowanie właściwych postaw wobec pracy.
EFEKTY: uczestnicy zdobędą umiejętności przydatne w życiu codziennym w zakresie prostych napraw majsterkowania, obsługi elektronarzędzi (zachowując zasady bezpieczeństwa) oraz zawodowym. Ponadto uczestnicy nauczą się jak oszczędnie korzystać z dostępnych materiałów, poznają nowe sposoby pracy z obróbką i zdobieniem drewna oraz majsterkowaniem i prostymi naprawami. Poprzez zajęcia praktyczne poprawi się ich aktywność twórcza oraz orientacja przestrzenna.
– III –
Metody pracy: szycie i krawiectwo
CELE/ZADANIA:
- Nabycie podstawowych umiejętności z zakresu szycia ręcznego, naprawy odzieży, wprowadzenie do szycia na maszynie.
- Przygotowywanie kostiumów do przedstawień, karnawałowych oraz wg potrzeb.
- Ćwiczenia manualne rąk.
EFEKTY:
Uczestnicy nabędą umiejętności, które będą mogli wykorzystać w pracy zawodowej i życiu codziennym: szycie ręczne, naprawianie uszkodzonej odzieży, przyszycie guzika, zszycie materiału oraz obsługa maszyny do szycia – samodzielnie bądź przy asyście instruktora.